WEAR-ABOUTS

<Version française en bas de page>

[The WEAR-ABOUTS UNWTO Start-Up competition video is now visible on request since the 19/09/18. Please contact us for the link: contact (at) arkellia.com]

WEAR-ABOUTS is a creative and digital project that promotes cultural/environmental education and awareness through culturally meaningful design wearables/clothes that ‘rethink’ the relationship between people and regions/environments in a sustainable way.

WEARABOUTS is a project in laboratory-mode: it is at prototype stage and ready to be delivered in the participating touristic regions. It is divided in two sub-entities:

– WEAR-ABOUTS Design, supporting the brand & young people’s wearable/clothes collections
– WEAR-ABOUTS Lab supporting the strategy of the brand, the network, as well as research, development and educational activities on the basis of its living lab activities.

WEAR-ABOUTS creates locally inspired wearables/clothes for young people that act as so called smart experiential touristic products and that establish an in-depth connection between the region and the wearer. They enable young people and families to uncover a visited region/area in a novel and unconventional way, notably by using Augmented Reality.

It proposes regionally/locally inspired young people’s clothes, whose fabric patterns can be “read” by a dedicated multimedia application. The young person wearing/owning a WEARABOUTS garment/wearable can scan the fabric patterns created appositely by a regional/local illustrator for WEAR-ABOUTS and the application will directly display the dedicated WEARABOUTS stories contents, that provide specific and exclusive information and tips to understand, discover and/or visit a tourism destination.

As a promoter of regional/local tourism destinations and environments and considering that tourism is part of the culture and education sector, WEAR-ABOUTS fosters alternative learning; the project works across the fields of culture, education, arts and technology. Our product is transversally focused on alternative education through travel, both physically as well as virtually (through the use of Augmented Reality). While developing the different aspects of the project, we have deeply worked on alternative educational processes, following actual developments in France and Europe, such as the Montessori Method, outdoor education, informal or autonomous education.

The project addresses low and medium season and less promoted cultural aspects of tourism destinations, such as cultural heritage (tangible/intangible), environment, through dedicated transnational and European collections.

The project in a former version has been shortlisted twice: b.creative challenge (Creative tracks Europe) and Start Cup (Sicily).


 

WEAR-ABOUTS créent des vêtements pour enfants inspirés par les cultures locales et connectés, sous la forme de produits « souvenirs » innovants, permettant aux familles et aux enfants de découvrir d’une façon nouvelle et non conventionnelle les endroits visités.

Le projet propose des vêtements pour enfants d’inspiration locale dont les motifs des tissus peuvent être « lus » par une application multimédia dédiée, en utilisant une tablette ou un Smartphone. L’enfant qui possède ou porte un vêtement WEAR-ABOUTS peut scanner les motifs créés spécialement pour WEAR-ABOUTS par un illustrateur local et l’application sera directement liée au site WEAR-ABOUTS Local Stories, qui fournit des informations spécifiques et exclusives pour comprendre, découvrir et/ou visiter les destinations touristiques. En tant que spécialistes du développement durable des territoires et destinations touristique et leur environnement, WEAR-ABOUTS encourage l’apprentissage alternatif pour les enfants; et agit à travers les motifs des vêtements pour lutter contre les effets négatifs de la mondialisation, tels que la perte des spécificités locales/culturelles et les dommages environnementaux; et amplifie ses actions en créant des partenariats avec les différents acteurs locaux.

Le projet aborde les domaines de la culture, de l’éducation et de la technologie. Considérant que le tourisme fait partie du secteur de la culture et de l’éducation, il représente un moyen efficace de favoriser la connaissance. Notre produit est transversal, axé sur l’éducation alternative à travers le voyage (physique et/ou virtuel). Tout en développant le projet, nous avons travaillé en profondeur sur des processus éducatifs alternatifs, suivant les développements actuels en France et en Europe – méthode Montessori, éducation en plein air, etc. Le projet aborde les aspects culturels les moins connus  des destinations touristiques, comme le patrimoine culturel (matériel/immatériel), l’environnement, à travers une collection dédiée, et procède à un programme éducatif alternatif, à travers une grille de critères spécifiques qui utilisent les nouvelles technologies (lecteur d’applications et plates-formes web dédiées).

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